.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واكنش دانشگاه علوم کشاورزی ساری به خبر مندرج در شمال نيوز
شمال نيوز: پیرو درج خبری با عنوان «زندگی در انباری خوابگاه دانشجویی امکان پذیر است!» دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری جوابیه ای صادر کرد که بدین شرح است

شمال نيوز: در پي درج خبري با عنوان " زندگی در انباری خوابگاه دانشجویی امکان پذیر است!" در شمال نيوز ، جوابيه اي از سوي روابط عمومي دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ارسال شد كه عينآ درج مي گردد.

بسمه تعالی
مدیر محترم خبرگزاری شمال نیوز

با سلام و آرزوی تحیات الهی پیرو درج خبری در مورخ 91/08/25 با عنوان "زندگی در انباری خوابگاه دانشجویی امکان پذیر است!" در خبرگزاری شمال نیوز ، لطفآ جهت تنویر افکار عمومی ذکر نکاتی چند در پاسخ به نشر آن خبرنگار محترم لازم به نظر می رسد:

به استحضار می‌رساند که تجمیع واحدهای دانشگاهی به عنوان یک دغدغه اساسی مدیران دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در طی مدیریت قبلی و اخیر دانشگاه مطرح بوده؛ بنابراین به منظور اجرای تجمیع واحدها، در سال 1390 سازمان مرکزی دانشگاه از ساختمانی مستقر در خیابان طبرستان ساری و در سال 1391 پیرو مصوبه هیئت رئیسه و شورای دانشگاه دانشکده منابع طبیعی به مکان استقرار کلیه واحدهای دانشگاهی واقع در کیلومتر 9 جاده فرح آباد انتقال یافتند و در گام‌های بعدی مرکز رشد و فناوری دانشگاه و مزارع آموزشی نیز به این مجموع انتقال خواهد یافت.

 

 از طرفی دیگر مستحضرید که بخش عمده‌ای از هزینه‌های دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و حتی سایرموسسات اجرایی از طریق درآمدهای اختصاصی آن واحد صورت می‌پذیرد.


در این راستا به  منظور خلق فرصت جدید پیرو مصوبه شورای دانشگاه و متعاقب آن موافقت دفتر گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مورخ 18/6/91 با استناد به وجود زیرساخت‌های مناسب نظیر فضای کالبدی مناسب، منابع انسانی کارآمد اعم از اعضای هیئت علمی و کارکنان مجرب، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی مورد نیاز و همچنین توان اجرایی و مدیریتی این دانشگاه با ایجاد پردیس بین‌المللی این دانشگاه موافقت قطعی به عمل آمده است که پذیرش دانشجو در این پردیس به صورت ترکیبی از آزمون کتبی و مصاحبه تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشورانجام خواهد پذیرفت.

 

علاوه بر پرورش‌ نیروی کارآمد متخصص، جلوگیری از خروج ارز و فرار مغزها با افزایش ظرفیت اشتغال به تحصیل و جذب دانشجویان متقاضی، کاهش دغدغه‌های علاقه‌مندان به تحصیل و خلق فرصت افزایش درآمدزایی خواهد شد.

 

نکته دوم در خصوص تغییر کاربری فضای خوابگاهی برادران دانشگاه به مکان استقرار دانشکده به عرض می‌رساند که در طی سال‌های اخیر افزایش نسبت به دانشجویان دختر به پسر چشمگیر بوده، همچنین با پیگیری‌های مجدانه مسئولان دانشگاه در مهر ماه 1390 دو باب خوابگاه با ظرفیت 260 نفر (یک واحد برای خواهران و یک واحد برای برادران) احداث و افتتاح شد؛ به طوری در 20 درصد ظرفیت خوابگاه پسران در سال 1390 خالی مانده بود.

 

با این توضیح و کاهش مجدد نسبت دانشجویان پسر در ورودی‌های سال 1391، ضمن اینکه هیچ مشکلی برای اسکان خواهران دانشجو وجود نداشت، با افزایش تعداد دانشجویان در اتاق‌های چهار نفره به پنج نفر کلیه دانشجویان پسر نیز ساماندهی شدند در مجموع اقدامات فوق کاهش هزینه‌های جاری سالانه تا بیش از 2 میلیارد تومان را دربرداشته که این امر می‌تواند در سال مقاومت اقتصادی راهگشای مهمی در مدیریت دانشگاه باشد.


لازم به ذکر است، که استقرار در مکان فعلی این دانشکده موقتی بوده و مکان اصلی استقرار دانشکده منابع طبیعی در حال ساخت بوده که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی آن نیز حاصل شده است که بلافاصله پس از اتمام ساخت مجموعه مذکور در آتیه انتقال دانشکده به سایت اصلی آن صورت می‌پذیرد.

 

در خصوص عنوان این نکته که انتقال دانشکده منابع طبیعی خودسر و در یک فضای امنیتی یک طرفه و بدون اخذ مشورت صورت گرفته است به عرض می‌رساند که بحث انتقال دانشکده در یک جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیئت علمی دانشکده در دهه اول شهریور و در نوزدهمین و بیست و پنجمین جلسات هیئت رئیسه دانشگاه و در چهارمین جلسه شورای دانشگاه مصوب گردیده است. از طرفی دیگر حضور مستمر اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، تکریم ارباب رجوع و باز بودن درب اتاق مدیران دانشگاه بر روی اساتید، کارکنان و دانشجویان از ویژگی‌های متمایز مدیریت اخیر است.


موضوع غضب بر اساتید دانشگاه مطرح شده که در مورد بازنشستگی دو نفر از استادیاران دانشگاه است که با استناد بر ماده 36 آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه مکلف است به بازنشستگی استادیاران بالای 30 سال سابقه خود اقدام کنند و در این راستا دانشگاه ضمن تقدیر از این همکار علمی که هر کدام‌شان بیش از 30 سال به خدمت علمی اشتغال داشته‌اند، اقدام قانونی در خصوص این عزیزان را حتی قبل از طرح بحث انتقال دانشکده منابع طبیعی انجام داده است.


در خصوص درج مطالبی مبنی بر کمبود و فقدان امکانات کمک آموزشی پیرو انتقال دانشکده به استحضار می‌رساند دانشگاه با پیگیری مجدانه با احداث 12 کلاس مجهز به تجهیزات کمک آموزشی با ظرفیت مناسب بویژه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی و ایجاد سایت رایانه مطلوب برای دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و احداث آزمایشگاه‌های سنگین و بزرگ من جمله آزمایشگاه‌های فناوری برش، حفاظت و خمیر چوپ در دانشگاه احداث و مورد بهره‌برداری قرار گرفته شد.


 خوشبختانه در نیمسال آموزشی اول حدود 10 درصد کلاس‌های آموزشی خالی مانده و از دو کلاس درس 60 نفره هم هیچ استفاده‌ای به عمل نیامده است.


 در پایان به استحضار می‌رساند دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری اصل را برابری و برادری و سالم سازی فضای رقابت‌های علمی و پژوهشی گذاشته و تلاش می‌نماید که در راستای منویات مقام معظم رهبری و پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تا رسیدن به قلعه‌های رفیع علمی دنبال کند.


والعاقبه للمتقین
روابط عمومی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م-ع-ا 28 آبان 1391
الحق و انصاف دانشگاه در حال پيشرفت و توسعه مي باشد كه با برنامه ريزي و پي گيريهاي مجدانه رياست محترم دانشگاه، در حال گذر از اين مرحله مي باشد، با بي انصافي و بدون عدله بيايم تيشه به ريشه دانشگاه نزنيم، دانشگاهي كه خود همين عزيزان زماني در بخش هاي كليدي آن پست داشته اند، بهتر است با هم انديشي و تأمل با يكديگر سعي بر آن داشته باشيم تا محيطي سالم در خور دانشگاهيان بوجود آوريم، از قديم گفته اند حرمت مسجد را متولي آن دارد،
نا شناس 28 آبان 1391
امکانات موجود در دانشکده منابع طبیعی به ویژه آزمایشگاه¬ها با تلاش بسیار زیاد و پیگیری
شبانه¬روزی اعضای هیات علمی به شرایط موجود رسیده است. از وضع پیش آمده دوگانگی در گفتار و تصمیم¬گیری¬ها، عدم اطلاع¬رسانی شفاف و خدشه در خلوص نیت استنباط می¬شود. شبهه انتفاع عده¬ای خاص از پردیس دانشگاهی (واحد بین¬الملل) وجود دارد.
محسنی 28 آبان 1391
با سلام
خیلی خوبه که شما مسولین محترم دانشگاه هم مثل سایرین حرفهای خوب می زنید و شعار می دید مخصوصا اونجا که فرمودید امکانات خیلی خوبی تو کلاسها و آزمایشگاههاتون داریدمنظورتون همون آزمایشگاهی که 4 تا وسیله به درد بخور نداره که دانشجوی ارشد که باید تحقیق کنه و کار عملی انجام بده تا بتونه یه مقاله بده یا پایان نامه اش رو به نتیجه برسونه دیگه !!!.چرا نباید تو آزمایشگاه یخچال به اندازه باشه تا ما مجبور نباشیم خودمون بریم بیرون با سردخونه دارها هماهنگ کنیم تا بتونیم تحقیق رو تو محیط غیر آزمایشگاهی اونا انجام بدیم نهایت لطف دانشگاه این بود که گفتند اگه گارگرهای سلف به نمونه هاتون دست نزنند میتونید از سردخونه سلف که نه دماش ونه چیزهای دیگه اش به تحقیق ما میخوره استفاده کنید!!!!چرا نباید هورمون به اندازه کافی در اختیار دانشجو قرار بگیره تا رو نمونه اش کار کنه ،سایتی که ازش حرف میزنید و ادعا می کنید از سیستمهای ناسا مجهزترو پر سرعت تره باید خدمتتون عرض کنم 4 تا سیستم هندلی گذاشتین با این همه دانشجو که باید تو صف بایستند و فکر میکنین به وظیفتون عمل کردین ،اگه راست می گین که اختلاف نظری بین مدیران و اعضای محترم علمی تون نیست چرا گروه زراعت اینقدر قویه و همه چیزی برا دانشجوهاش فراهمه و بقیه رشته ها باید برن سماق بمکند ؟؟؟؟؟ خب معلومه چون رییس محترم دانشگاه فارغ التحصیل این رشته اند.لطفا این نظر رو به سمع مدیران خدوم این دانشگاه برسونید.
دانشجو 28 آبان 1391
با واقعیات کنار بیاییم بجای این که در نامه هایمان از دروغ و غیر راست استفاده کنیم . شاید خلق خدا را را بشود گول زد ولی کمی از خدا بترسیم که خدا به همه چیز آگاه است و از ما می پرسد . خدا از گناه بنده ای که حقوق بندگانش را تضییع می کند نمی گذرد . پناه بر خدا از این همه انحراف و توهین به فهم امت اسلام . خدای بزرگ بداد بندگانت که در حین فهم از گروهی جایگاه طلب آسیب می بینند برس. آمین یا رب العالمین.
عبدالله 28 آبان 1391
خالی گذاشتن دانشکده منابع طبیعی با همه امکانات چطور قابل توجیه است در حالی که تا کنون اکثر دروس عملیاتی برگزار نشده است برای انجام پروژه های دانشجویان ارشد و دکتری نیز باز این اعضاء هیات علمی دلسوز هستند که با گذشت و ایثارگری در حد توان خود با مراجه دانشجویان انها به حراست دانشگاه می توانند در آن دانشکده حضور یابند . آنهم در مکانی که تلفن و ایترنت و شوفاژ قطع می باشد. بی حرمتی به دانشجویان و اساتید و انتقال اجباری آنها به محیط خوابگاه به هیچوجه قابل توجیه نیست و اکثر مسئولین بغیر سرپرست دانشگاه نیز این کار را غیر کارشناسی و همراه با تعجیل می دانند. بهرحال این همه بی عدالتی روزی جواب خواهد داشت. آینده همه چیز را مشخص می سازد. از تهمت و افترا بستن به دیگران نیز کاری از پیش نخواهند برد.
حمد 28 آبان 1391
بدلیل عدم رعایت جانب عدالت و انصاف در پاسخ روابط عمومی دانشگاه در خصوص موافق بودن انتقال به اطلاع می رساند
اعضای هیات علمی دانشکده منابع طبیعی موانع و مشکلات انتقال بدون پشتوانه کارشناسی دانشکده منابع طبیعی را در دو جلسه عمومی، مرحله اول با رئیس دانشکده منابع طبیعی مورخ 22/3/1391 و مرحله دوم ضمن پیگری های زیاد با هیات رئیسه محترم دانشگاه مطرح نموده اند، اگر چه هزینه جلسه اول عزل ریاست پر تلاش و خدوم دانشکده را در عین ناباوری استادان و کارکنان دانشگاه و دانشکده به بهانه های واهی در پی داشت (درست یک روز بعد از جلسه صمیمی رئیس دانشکده با اعضای هیات علمی و مخالفت ایشان 24/3/1391) و هزینه جلسه دوم در شهریور ماه نیز باعث بازنشستگی دو تن از اساتید شاخص گردید. با این حال در پایان جلسه دوم با اصرار اعضای هیات علمی دانشکده منتج به شکل گیری کمیته ای مرکب از سه نماینده از گروه های آموزشی به همراه سرپرست تازه منصوب شده دانشکده گردید. وظیفه این کمیته سنجش و ارزیابی بستر انتقال با امکانات و شرایط بهتر برای دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان بوده است. عدم همکاری و اعتقاد سرپرست جدید دانشکده و دانشگاه به کمیته منتخب باعث شد قبل از اقدمات کارشناسی لازم بدون هیچ مجوز یا ابلاغ رسمی بخشی از اعضای هیات علمی از جمله تعدادی از مدیران و پیمانی ها علیرغم آماده نبودن شرایط بدون آزمایشگاهها به خوابگاه نقل مکان نمایند.
ساختار فیزیکی و طراحی خوابگاه قدیمی با آن راهروهای باریک، مناسب فعالیت های آموزشی پژوهشی یک دانشکده با 800 دانشجو با سه گرایش دکتری حتی بصورت موقت هم نیست. هنوز آزمایشگاهها و کتابخانه نمی توانند به داتشجویان خدمات دهند. مگر می شود صرف تغییر نام خوابگاه قدیمی به دانشکده منابع طبیعی با بیش از 65 درصد دانشجوی دختر، با خوابگاه تازه تاسیس پسران و خوابگاه قدیمی دارای محوطه و دیوار مشترک باشد؟ و در کنار هم فعالیت نمایند؟
نا شناس 29 آبان 1391
انتقال دانشکده منابع طبیعی ساری با سابقه ای طولاني و ساختاری منسجم به بهانه ایجاد واحد بین الملل (پردیس دانشگاهی) بدون هیچ گونه پشتوانه کارشناسی به خوابگاهی مستهلک، متروک و ...!!! که ساختار فیزیکی و طراحی آن به هیچ وجه مناسب حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان نیست؛ جو ياس، بي انگيزگي و دلسردي را در بین استادان بوجود آورده است. متاسفانه نداشتن برنامه ریزی شفاف و تعجیل و اصرار به این حرکت شتابزده نشان دهنده این واقعیت مهم است که سرپرست محترم دانشگاه توجهی به کرامت و شئونات اعضای هیئت علمی ندارند و به توصيه هاي صاحب نظران، نخبگان و منتقدين نخبه و دلسوز وقعي نمی نهد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.821 seconds.